Αρχική / Νέα / Βεργίνα: Το δικαίωμα ξενάγησης η αιτία του επεισοδίου με το σχολείου από το Βόλο

Βεργίνα: Το δικαίωμα ξενάγησης η αιτία του επεισοδίου με το σχολείου από το Βόλο

Τετάρτη, Μάιος 16, 2018 - 13:56
3 0 0

 

Το δικαίωμα ξενάγησης στον Αρχαιολογικό χώρο των Αιγών ήταν η αιτία του επεισοδίου κατά την επίσκεψη στο χώρο των μαθητών του 10ου Γυμνασίου Βόλου.

Αν και δεν υπήρξε μέχρι τώρα επίσημη ανακοίνωση που να δίνει κάποια στοιχειώδη απάντηση στις καταγγελίες του σχολείου του Βόλου, αλλά και της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, ανεπίσημα έγινε γνωστό ότι το επεισόδιο είχε να κάνει αποκλειστικά με το δικαίωμα ξενάγησης και όχι με την δυνατότητα των μαθητών να επισκεφτούν τον αρχαιολογικό χώρο.

Το Σωματείο Διπλωματούχων Ξεναγών έχει πετύχει, με νομοθετική ρύθμιση να κατοχυρώσει το δικαίωμα ξενάγησης στους αρχαιολογικούς χώρους, αποκλειστικά από μέλη του Σωματείου και απαγορεύεται ρητά η ξενάγηση από οποιοδήποτε άλλο άτομο.

 Πρόκειται για μια νομοθετική ρύθμιση για την οποία ο καθένας μπορεί να έχει τη δική του άποψη – θετική ή αρνητική – όμως το θέμα είναι ότι το αποκλειστικό αυτό δικαίωμα των ξεναγών τηρείται αυστηρά.

Από τη στιγμή που οι μαθητές δήλωσαν αδυναμία να πληρώσουν ξεναγό, η ξενάγησή τους από άλλο άτομο – καθηγητή συνοδό – σύμφωνα με το νόμο είναι απαγορευμένη. 

Κατά συνέπεια δεν υπήρξε πρόβλημα στη δυνατότητα επίσκεψης στο Χώρο, αλλά το πρόβλημα αφορούσε αποκλειστικά και μόνο την ξενάγησή τους.

Βέβαια το ζήτημα της απαρέγκλιτης εφαρμογής του νόμου, ειδικά όταν πρόκειται για μαθητές – επαφίεται στην κρίση και στην ευαισθησία των ενδιαφερομένων. 

Τυπικά, στο πλαίσιο της απόλυτης τήρησης του νόμου, οι μαθητές όφειλαν να ξεναγηθούν από επίσημο ξεναγό, έναντι αντιτίμου. 

Από τη στιγμή που δήλωσαν αδυναμία καταβάλουν το σχετικό αντίτιμο – και όπως αναφέρει η καταγγελία, πολλοί είναι παιδιά ανέργων και φτωχών οικογενειών – το ζήτημα επαφίεται πλέον στην ευαισθησία και στην διάθεση αυτών που κατοχυρώνονται βέβαια νομικά, αλλά υπάρχει και ο ανθρώπινος παράγοντας. 

Αυτό είναι στην κρίση και στην αντίληψη του καθένα.

 

Η καταγγελία της ΕΛΜΕ Μαγνησίας

Η ΕΛΜΕ Μαγνησίας καταδικάζει ως απαράδεκτη την συμπεριφορά των υπευθύνων του μουσείου Βεργίνας απέναντι σε μαθητές του 10ου Γυμνασίου Βόλου, οι οποίοι στην ουσία εμποδίστηκαν να έλθουν σε επαφή με τα εκθέματα του μουσείου, επειδή δεν πλήρωσαν ξεναγό!

Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί κατήγγειλαν το περιστατικό με επιστολή τους προς το Υπουργείο Παιδείας, την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας, την ΟΛΜΕ, την ΕΛΜΕ Μαγνησίας, τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα Γυμνάσια της Μαγνησίας, αλλά και προς την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξεναγών.
Η εκδρομή του σχολείου στο Μουσείο των βασιλικών τάφων της Βεργίνας πραγματοποιήθηκε στις 8 Μαϊου 2018. Οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι, ε-ξαιτίας οικονομικής αδυναμίας να έχουν ξεναγό, οι μαθητές απωθήθηκαν με τον χειρότερο τρόπο από εργαζόμενους του Μουσείου, με αποτέλεσμα η επί-σκεψή τους να μετατραπεί σε μια σοκαριστική περιήγηση.
Η ΕΛΜΕ καταδικάζει την πρόθεση εμπορευματοποίησης αρχαιολογικών χώρων από εργαζόμενους, που σκοπό έχουν να τους αναδείξουν και να τους προβάλλουν. «Ζητάμε την άμεση παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργείου Πολιτισμού, ώστε να επιληφθούν του θέματος στην απόδοση ευθυνών για το συγκεκριμένο γεγονός. Η Πολιτεία οφείλει να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη επίσκεψη των μαθητών σε όλα τα μουσεία», τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Μαγνησίας.

Η επιστολή διαμαρτυρίας του 10ου Γυμνασίου Βόλου

Την 8/5/2018 το σχολείο μας, 10ο γυμνάσιο Βόλου, επισκέφτηκε το Μουσείο των βασιλικών τάφων στη Βεργίνα. Μόλις αντικρίσαμε τον αρχαιολογικό τόπο η συγκίνησή μας ήταν τεράστια μπροστά στο μεγαλείο και την ιστορία του ιερού αυτού χώρου των προγόνων μας. Δυστυχώς , όμως, βιώσαμε από εκεί και πέρα μια μεγάλη απογοήτευση με τη στάση των εργαζομένων και των ξεναγών που βρίσκονταν στο μουσείο εκείνο το χρονικό διάστημα.

Οι 3 καθηγήτριες –συνοδοί ήταν μάρτυρες της αποδοκιμασίας του υπαλλήλου όταν πληροφορήθηκε ότι το συγκεκριμένο σχολείο δεν είχε κανονίσει να πληρώσει για ξεναγό και απωθήθηκαν μ ε άσχημο τρόπο οι μαθητές μας. Τότε χρειάστηκε η παρέμβαση και ο θυμωμένος τόνος της αρχηγού της εκδρομής ώστε τα παιδιά μας να εισέλθουν στο χώρο του μουσείου άμεσα όπως είχε κα-νονιστεί σύμφωνα με τον αριθμό προτεραιότητας.

Από εκεί και πέρα όμως ξεκίνησε μια τρομερά σοκαριστική περιήγηση στο χώρο του μουσείου, όχι μόνο για τους συνοδούς- καθηγητές, αλλά κυρίως για τους μαθητές. Οι υπεύθυνοι παραβρισκόμενοι-εργαζόμενοι στον εσωτερικό χώρο του μουσείου πίεζαν συνεχώς με προκλητικό και απαράδεκτο τρόπο τους μαθητές μας με σκοπό να αποχωρήσουν από το χώρο ώστε να μην ενοχλούν τους ξεναγούς στο έργο τους , αφού εξυπηρετούσαν σχολεία που είχαν τη δυνατότητα να πληρώσουν !!Μάλιστα, μετά από καταγγελίες μαθητών μας , τους απαγορεύτηκε η είσοδος στο χώρο όπου βρίσκεται ο τάφος του Φιλίππου του Β’ , γιατί εκεί υπήρχε κάποιος ξεναγός με κάποιο σχολείο. Επίσης, σπρώχνονταν από τους εργαζομένους από τα διάφορα εκθέματα εάν εκεί κοντά υπήρχε ξεναγός με σχολείο και μάλιστα εμποδίζονταν με διακριτικό τρόπο με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην έχουν τη δυνατότητα να αναγνώσουν τις διάφορες πληροφορίες που αναγράφονταν δίπλα από τα εκθέματα.

Κάποια στιγμή ένας συνάδελφος από άλλο σχολείο, άγνωστο προς σε μας, πρότεινε (προς τιμήν του) να παρακολουθήσουν κάποιοι μαθητές μας τη ξενάγηση που είχε πληρώσει το σχολείο του, όμως προς έκπληξή μας ο ξεναγός σταμάτησε απότομα και αρνιόταν να συνεχίσει. Έτσι αναγκαστήκαμε να αποχωρήσουμε από το χώρο, τρομερά ταπεινωμένοι. Στη συνέχεια η συμπεριφορά τους ‘ήταν τόσο «πιεστική» ώστε όλοι οι μαθητές μας «πετάχτηκαν» έξω από το χώρο του μουσείου χωρίς να καταλάβουν τίποτα και νιώθοντας παραγκωνισμένοι και πολύ απογοητευμένοι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συνοδοί καθηγητές ήταν προετοιμασμένοι για να διδάξουν τους μαθητές τους κατά τη διάρκεια αυτής της επίσκεψης. Δυστυ-χώς, όμως παρεμποδίστηκαν από την παρεμβατική συμπεριφορά των εργαζο-μένων.

Το σχολείο μας έχει μαθητές που στο σύνολό τους είναι παιδιά γονιών του μεροκάματου και μάλιστα εξαιτίας της κρίσης ανέργων γονέων. Πρέπει λοιπόν να τιμωρηθούν με μια τόσο φρικτή ρατσιστική αντιμετώπιση γιατί δε μπορούν να διαθέσουν κάποια παραπάνω χρήματα;

Θεωρούμε τους εαυτούς μας και τους μαθητές μας Έλληνες που έχουμε κά-θε δικαίωμα και καθήκον να μάθουμε και να θαυμάσουμε την πλούσια κληρο-νομιά των προγόνων μας. Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να μας εμποδίσει από αυτό!!!!

Με αυτή μας την επιστολή θα θέλαμε να διαμαρτυρηθούμε γι’ αυτό το φρικτό περιστατικό και εάν είναι δυνατόν να επιληφθείτε του θέματος ώστε να μην επαναληφθεί.

 

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων

Πηγή: 
Verianet.gr
url