Αρχική / Νέα Της Βέροιας / Ο Βασίλης Δεμιρτζόγλου μιλά για τον Βασίλη Δεμιρτζόγλου με πολύ κολακευτικά λόγια, μια άκρως αντικειμενική αγιογραφία

Ο Βασίλης Δεμιρτζόγλου μιλά για τον Βασίλη Δεμιρτζόγλου με πολύ κολακευτικά λόγια, μια άκρως αντικειμενική αγιογραφία

Πέμπτη, Οκτώβριος 10, 2019 - 18:32
728 2 0

 

Τον πρωτοσυνάντησα το 1971 στη Γερμανία, σε τρεις μήνες τον ξανάδα σε ένα χωριό έξω από τα Γιαννιτσά με τους γονείς των γονιών του. Η πραγματική μας γνωριμία ξεκίνησε μετά το 1990. Μέχρι τότε όλα ήταν αδιερεύνητο συναίσθημα που εκτονωνόταν σε παιχνίδια, εφηβικά αστεία, κάποια θυμικά ξεσπάσματα, εφηβικούς έρωτες κ.ά.. Αργότερα η αληθινή γνωριμία έκανε την αναγκαστική αρχή της μέσα από φοβίες, έρωτες, καλλιτεχνικές αναζητήσεις (νόμιζε ότι είναι ο καλύτερος κωμικός του κόσμου, ο καλύτερος ηθοποιός, ο σούπερμαν κ.ά. τέτοια χαζά). 
Τον είδα στην πρώτη του παράσταση να κυλάει ποτάμι ο ιδρώτας και να λέει τα λόγια του φωναχτά (κάκιστος), έτσι κύλησε ο καιρός τον είδα και σε υποκριτικά στιγμές –μετριότατος- με μια επίπλαστη σεμνότητα και ένα χαμόγελο φιλοσοφικής αταραξίας πάντα, το ’παιζε υπεράνω.
Έπαιζε πολύ προσχεδιασμένα αυτό ήταν καλό γιατί χαρτογραφούσε και είχε καλά προγραμματισμένη τη δράση του ήρωα που υποδύονταν, αλλά κακό γιατί επένδυε πολύ σε αυτό και παραγκώνιζε μια συναισθηματική φυσικότητα, έστω και επίπλαστη,  μάλλον ήταν ψυχολογικοί οι λόγοι ή την έβλεπε σαν κακό μελόδραμα γύρω του και γι’ αυτό την απέφευγε.
Ο καιρός περνούσε, είδα και τις παραστάσεις που σκηνοθέτησε, no comment. Είναι παντρεμένος με τη Στέλλα και έχουνε μαζί τρία παιδάκια την Ευγενία, τον Ανδρέα και τη Σαββιλένα.
Γνωρίζω ότι: 
το 1987 συμμετείχε σε πρόβες των προγραμμάτων Ν.Ε.Λ.Ε. στα Γιαννιτσά για το ανέβασμα του Οιδίποδα Τυράννου του Σοφοκλή (η παράσταση δεν ανέβηκε) παρόμοια κατάληξη είχε και μια απόπειρα το 1989 με φοιτητική ομάδα.  
Από το 1996 και μετά έπαιξε:
Στο παιχνίδι της Τρέλας και της Φρονιμάδας, του Γ. Θεοτοκά (Θ.Ε.Γ.)
Τα δέντρα πεθαίνουν όρθια, Α. Κασόνα (Θ.Ε.Γ.)
Όνειρο Θερινής Νυκτός, Σαίξπηρ (Θ.Ε.Γ.)
Το Λουρί του Σωκράτη, Δ. Ποταμίτης (Θ.Ε.Γ.)
Το θεριό του Ταύρου, Αζίς Νεσίν (Θ.Ε.Γ.)
Λούκιος ή Όνος, Διασκευή πάνω σε κείμενο του Λουκιανού (Συνεργείο του Χειμώνα Θεσσαλονίκη)
Η Τρελή Αποκριά, Ζ. Βαλάση μουσική παιδική παράσταση (Θ.Ε.Γ.)
Ο Δράκος, Σβάρτς (Θ.Ε.Γ.)
Αποκριά,  Ν. Κουμαριά (Συνεργείο του Χειμώνα Θεσσαλονίκη)
Περλιπμλίν και Μπελίσα, Λόρκα (Θ.Ε.Γ.)
Η καρδιά του Τέλματος, Ν. Κουμαριά (Παύροι δε Βάκχοι)
Μπέκετ Πέντε, Μονόπρακτα του Μπέκετ ( Παύροι δε Βάκχοι και Όμπερον) 
Απογραφή Πληθυσμού, Μονόπρακτο κείμενο δικό του (Όμπερον παίχτηκε στα Δημήτρια 2011, Θεσσαλονίκη) 
Όνειρα και Πράσινα Άλογα, Μονόπρακτα Τσέχωφ και Γκι Ντε Φουαζί (Θ.Ε.Γ.)
Η Βεγγέρα, Η. Καπετανάκης (Θ.Ε.Γ.)
Καβγάδες στη Κιότζια, Κ. Γκολντόνι (Θ.Ε.Γ.)
Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν, Μ. Μπρεχτ. Διασκευή του με τον τίτλο Η Μεταμφίεση  (Θ.Ε.Γ.)
Ταρτούφος και Ταρτουφισμός ή Υποκριτής κι Υποκρισία, Μολιέρος (Θ.Ε.Γ.). Διασκευή. Δεν έχει ολοκληρωθεί, ευελπιστεί στο τέλος Νοέμβρη να ξεκινήσουν οι παραστάσεις ή στην έσχατη περίπτωση να πάει για μέσα Ιανουαρίου.  
Σκηνοθέτησε τα παρακάτω: 
Η Τρελή Αποκριά, Ζ. Βαλάση 
Η Βεγγέρα, Η. Καπετανάκης (Θ.Ε.Γ.)
Καβγάδες στη Κιότζια, Κ. Γκολντόνι (Θ.Ε.Γ.)
Το Πανηγύρι Δ. Κεχαΐδης με τον τίτλο Η κληρονομιά (Θ.Ε.Γ.)
Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν, Μ. Μπρεχτ (Θ.Ε.Γ.). Διασκευή δική του με τον τίτλο Η Μεταμφίεση.
Ταρτούφος και Ταρτουφισμός ή Υποκριτής κι Υποκρισία (Θ.Ε.Γ.). Διασκευή δική του. Δεν έχει ολοκληρωθεί, ευελπιστεί στο τέλος Νοέμβρη να ξεκινήσουν οι παραστάσεις ή στην έσχατη περίπτωση να πάει για μέσα Ιανουαρίου.  
Επιπλέον, έχει τελειώσει το τμήμα του ελληνικού πολιτισμού με ενότητες όπως ιστορία αρχαίου ελληνικού θεάτρου, ιστορία νεοελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου, ιστορία των τεχνών στην Αρχαία Ελλάδα, ιστορία των Ευρωπαϊκών Τεχνών από τον Μεσαίωνα έως σήμερα, ιστορία του πολιτισμού, αρχαία ελληνική και βυζαντινή φιλοσοφία, λογοτεχνία κ.ά.. 
Επιπρόσθετα έχει ολοκληρώσει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδές στη Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων, όπου η τελική του εργασία είχε ως θέμα τις θεατρικές παραστάσεις που παρουσιάσθηκαν στα Γιαννιτσά από το 1950 έως και το 2016 με επιμέρους θέματα, όπως χώροι παραστάσεων, συλλογική μνήμη, το είδος των θεατρικών έργων κ.ά..
 
Σε άλλο αρχείο pdf σας στέλνω την τελική του εργασία με τίτλο «Το θέατρο ως πολιτισμικό και κοινωνικό φαινόμενο. Η εξέλιξη του Θεάτρου στα Γιαννιτσά από τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια μέχρι σήμερα».
 
Παρακάτω σας επισυνάπτω μερικούς συνδέσμους όπου μπορείτε να δείτε παραστάσεις του στο διαδίκτυο.     
 
(trailer της παράστασης, «Η κληρονομιά»)
 
(trailer της παράστασης «Η Μεταμφίεση»)
 
(συνέντευξη στον Γιάννη Φραγκούλη για την παράσταση «Η Μεταμφίεση»)
 
(«Η Βεγγέρα» Α’ μέρος)
 
(«Καβγάδες στην Κιότζια» Α’ μέρος)
 
Πηγή: 
Verianet.gr